Big City, Big Dreams

2

januari 11, 2013 door Maureen

Alweer een half jaar geleden verhuisde ik van het pittoreske Zeewolde naar ‘big city’ Rotterdam. Het had z’n tijd nodig, maar ik begon me thuis te voelen. Veel, en vooral nieuwe mensen, drukte op straat, metro’s en trams. De stilte uit de polder, uit het kleine dorp, die ik zowel kon verafschuwen als liefhebben, was opeens verdwenen. Soms zorgden die nieuwe momenten voor eenzaamheid, vaak ook voor inspiratie en inzichten. Ze laten je groeien, nadenken en maken je op de één of andere manier zekerder. Dat je dan uiteindelijk je plekje vindt, zelfstandig bent en een eigen leventje begint op te bouwen zijn de resultaten, die meer dan welkom waren.

IMG_20121026_123917

Alleen zijn is iets waar ik slecht in ben. Soms kan het heel fijn zijn, maar na een tijdje word je moe. Je eigen gedachten vervelen je, of erger, maken je gek. Gelukkig heb je de kans om ook vooral niet alleen te zijn, te vluchten naar ander, soms compleet willekeurig, gezelschap. Dat achteraf dan blijkt dat dit alles bijdraagt aan het ‘eigen’ maken van je plekje, betekent dan veel.

Over ruim twee maanden staat er een nieuwe verhuizing op het programma. Weer naar de grote stad, alleen nu over de grens. Zo verliefd als ik al jaren was op Berlijn, zo dubbel is mijn gevoel nu. Weer vertrekken, weer nieuwe ervaringen en ook weer een periode van gewenning. Tegelijkertijd bedenk ik me dan hoe absurd het moet klinken om er tegenop te zien. De mensen om me heen reageren stuk voor stuk jaloers, vol waardering en ondersteunend. Juist die reacties doen dan goed en laten me weer op de grond komen, ze laten me realiseren waar ik het voor doe en wat voor geweldige kans het eigenlijk is. Natuurlijk mag het allemaal spannend zijn en gaat er veel veranderen, maar ten goede, daar ben ik van overtuigd. Dat er nog veel geregeld moet worden is dan bijzaak, die dingen komen daar wel. Nu eerst de tijd nemen om te genieten van mijn thuis, mijn plekje, daar waar ik hoor.

In between the lines
Is the only place you’ll find
What you’re missing
That you didn’t know was there

2 thoughts on “Big City, Big Dreams

  1. Marion schreef:

    Ook al mis ik je enorm, ik ben heel trots op je hoor!

  2. Peter schreef:

    hallo lieve lieve smullie, alles komt goed, zag der en wis der. heb vertrouwen, je wordt geleid en gedragen waar het soms wat moeilijker is. je bent een fantastische vrouw en je pappie is supertrots op je!

Plaats een reactie