Here comes the sun

Een reactie plaatsen

maart 11, 2012 door Maureen

Kijk eens naar buiten en zeg nou zelf, zou je niet meteen je zomerkleren uit de kast trekken en buiten in de tuin, op ’t balkon of in ’t park gaan zitten? Een klein beetje zon kan al zoveel doen, ik heb het voor mezelf al wel vaker bekend. Al zijn het maar een paar straaltjes, ergens in mij komt meteen de plan-, organiseer-, en onderneemdrift naar boven. Ik wil naar buiten, ik wil dingen doen. Gezellige dingen, met gezellige mensen, lange en fijne dagen. Het maakt vaak niet eens uit waar, als ik maar even uit de dagelijkse omgeving weg ben. Eindelijk kan ik zonder stiekem te bevriezen m’n nieuwe jas aan en m’n zonnebril weer op. Er is niks fijners dan na college jezelf op een terras neer te zetten en gewoon niks te hoeven doen behalve het gezellig te hebben. En met de juiste mensen lukt dit altijd. Jammer van de verplichtingen die op je wachten en die m’n wilde en drukke plannen altijd tegenhouden. Ik bedoel; eerlijk? Wie is er nou oprecht geïnteresseerd in het lezen van 80 pagina’s over leesstrategieën, tekstbegrip en vaardigheden, als je ook buiten kunt zitten met mensen die wel nuttige dingen te vertellen hebben? Van de andere kant is het misschien maar goed dat die verplichtingen er zijn, anders zou ik alleen maar bezig zijn met het plannen van uitjes en dagjes weg. Dat ligt natuurlijk ook in m’n karakter, ik kan niet stilzitten, word gek op plaatsen waar niks te beleven is en moet altijd mensen om me heen hebben; dan krijg je dat vanzelf. Dus bij deze mijn oprechte excuses, mocht ik jullie inbox volspammen met onderneem-mailtjes. Zo, en nou weer de boeken in.


Show the world that something good can work and it can work for you.

Geef een reactie

