Je hebt zo van die dagen

1

december 14, 2011 door Maureen


Meet Maureen. Een niet zo groot en blond meisje, dat nog niet helemaal weet wat ze wil, wel grootste plannen voor de toekomst heeft, maar vaak het laatste beetje moed mist om ze daadwerkelijk waar te maken. Gelukkig staan er altijd mensen klaar om haar daarbij te helpen, desnoods met een schop onder haar kont.
Een meisje dat het liefste zweeft, maar af en toe met haar beide benen weer op de grond moet worden gezet. Zoals nu.

Maureen, mag ik wat vragen? Natuurlijk.
Word je nooit moe van jezelf? Ja, heel vaak zelfs. Ik ben heel blij dat er maar één van mijn soort rondloopt, arme wereld. Oprecht blij dat ik vaak de enige persoon ben die last heeft van mezelf.
Dat meen je serieus? Natuurlijk, ik ben altijd bloedserieus. Ik bedoel, ik heb een ongekend talent voor dingen kwijtraken, daarentegen ook een talent om deze dingen weer terug te vinden. Laat dat nou net op de momenten zijn dat ik ze niet meer nodig heb. Maar ach, het gaat om het idee zullen we maar zeggen. Daarbij begin ik er steeds meer in te geloven dat blonde mensen echt vaker domme dingen doen, zeggen of meemaken. Snap je me nu? Ik zou het echt doodvermoeiend vinden om elke dag met mezelf door te moeten brengen.
En de mensen om je heen dan, hoe denken die daarover? Ik denk anders, of in elk geval, dat hoop ik. Anders zouden ze niet nog steeds bij me zijn toch? Ik denk dat iedereen op een gegeven moment elkaar leert kennen, en elkaar respecteert, accepteert. Dat ze weten hoe je in elkaar zit en zelfs je minder intelligente momenten begrijpen. En je dan toch nog steeds als volwaardig persoon zien. Is dat niet fijn?
Klinkt als een goede kerstgedachte, toch? Zou heel goed kunnen, jammer dat ik dat echt verschrikkelijk achterhaald vind. Zo van, we doen twee dagen per jaar alsof we allemaal heel veel van elkaar houden, we maken geen ruzie, we eten een hele hoop, lachen overdreven veel om dingen waar we normaal niet om zouden lachen, en na deze twee dagen doen we alsof het nooit gebeurd is, en gaan we verder met het normale leven. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, vind je niet?
Ehm, zit misschien wel wat in. Beetje veel filosofisch geneuzel of niet? Klopt, heb ik vaker last van. Nog zo’n reden waarom ik gek van mezelf zou worden. Rare interesses heb ik, zeg. Filosofie; een beetje over mensen nadenken. Snorren, ook zo één. Nagellak, kleding en schoenen. De jaren ’20-’60. En dan dit.
Wat? Nou, dit. Een soort interview met mezelf om mensen te laten zien hoe ik in elkaar zit. Wie ik ben. Zouden veel mensen dat doen denk je? Of is dat echt weer iets mafs wat alleen ik doe? Eerlijk antwoorden, hoor.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Apart is het waarschijnlijk wel. Gelukkig heb ik net uitgelegd dat ik dat ook wel ben.


Don’t be cruel to a heart that’s true.

One thought on “Je hebt zo van die dagen

  1. mlonne zegt:

    Nee, je bent niet de enige met zulke interviews. Jammer dat ik die van mij nooit publiceer xD

Geef een reactie

