It’s my party, dance if I want to.

Een reactie plaatsen

september 11, 2011 door Maureen

En toen brak de laatste, officiële vakantie-avond aan. Morgenochtend om 9 uur geht’s wieder los. Ob ich Bock drauf habe? Ja en nee. Natuurlijk is het oprecht tof om iedereen weer te zien, en stiekem heb ik ook wel weer zin in college. Welkom ritme, terugkerende discipline, eindeloos kletsen en lachen in de collegebanken, borrels (voor of na de colleges), docenten laten geloven dat we toch echt redelijk gestoord zijn, weer bekend staan als ‘die ungünstige Ecke’ (wat overigens is veranderd in ‘die beste Ecke’), en heel simpel; het hele student-zijn en rondlopen in Utrecht.

Misschien is het ook voor m’n blog maar weer goed dat ik begin aan het enigszins gestructureerde leven van een student. Blijkbaar heb ik in m’n zomervakantie toch minder ‘blogwaardige’ dingen meegemaakt dan ik verwachtte. Aangezien ik de komende 8 weken elke dag in de trein mag zitten naar het prachtige Utrecht, doen zich dan ook vast de meest aparte situaties voor. Nog niet eens gesproken over de colleges zelf, overige activiteiten daar, en de middagen op het terras. Want ik zweer het, mochten we in Nederland ook maar een enig waardige nazomer krijgen, dan ga ik er optimaal van genieten. Heb ik wel verdiend, dacht ik zo.

Met trots mag ik dus nu zeggen dat ik tweedejaars Duits ben, en me de komende periode ga bezighouden met Sprachfertigkeit 3 en Middeleeuwse duitse Helden. Vast keispannend en reuze-interessant allebei, maar stiekem leef ik van de dingen eromheen. Ik ben het merendeel van de tijd echt gemotiveerd, maar het helpt als er leuke dingen in het vooruitzicht zijn. Daarom is het ook zo heerlijk om me te kunnen inzetten voor het bestuur van de studievereniging. Als activiteitencommissie. Zo heb ik altijd iets in het vooruitzicht, en kan ik dit ook aan andere mensen geven. Daarbij, driewerf hoera voor de plannen voor Berlijn in de kerstvakantie!❤

En dan nog even kort; zelfs de introweek is goedgekomen. Na veel late avonden vol laatste regelingen over het budget, voorlichtingen en reserveringen, is het allemaal op z'n pootjes terecht gekomen.

Düsseldorf am Rhein!

Too bad some people never learn, never change.

Geef een reactie

