Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!

3

mei 3, 2011 door Maureen

Tijdens één van mijn slapeloze nachten laatst, bedacht ik me opeens wat een raar persoon ik eigenlijk ben. Ik begon een lijstje te maken met maffe kenmerken van mezelf. Conclusie: Maureen is een apart, raar persoon. Zelfspot is een groot goed, trouwens. Geniet van 10 zinloze feiten.

1. Om maar met de deur in huis te vallen; ik heb kotsangst, oftewel Emetofobie. Zal ik niet over uitweiden.

2. Ik heb een Snapping Hip. Dit betekent dat m’n spier en m’n bot in m’n bovenbeen niet gelijk zijn gegroeid. Normaal trekt dit na 3 maanden recht, ik loop er al 9 jaar mee. (Zoals ik al zei, ik ben een geval apart.) Gevolgen: geen gym, geen sport, chronische slijmbeursonsteking. En het mooiste; er is niks aan te doen, behalve mannen-hormonen inspuiten tegen de pijn. Toen ik hoorde dat je er baard- en extreme okselhaargroei van kon krijgen, haakte ik af.

3. In m’n bovenkaak zitten 2 kiezen minder. Getrokken, omdat ik te weinig ruimte had. Dat verklaart misschien waarom ik een langzame eter ben.

4. Mijn moedervlekken zitten op de meest rare plekken. Ik heb er één in m’n navel, onder m’n oog, tussen m’n vingers, en ik had een uittrekbare moedervlek op m’n nek. Die laatste is weggehaald, hij irriteerde me.

5. Van dit soort liedjes word ik óntzettend vrolijk:

Nog goed voor je zelfvertrouwen, ook.

6. Ergens ver weggestopt, schuilt nog een restje respect voor mooie klassieke muziek. Ik luister dus niet alleen slechte mee-blèr muziek, maar heb ook nog een opvoeding gehad en kan Bach en Beethoven op z’n tijd heus wel waarderen.

7. Ik wil een tattoo (sorry ouders). En het liefst voor ik er spijt van krijg dat ik het nooit eerder gedaan heb. Ik hoef niet vol getatoeëerd te worden, maar een kleine, beschaafde tattoo met betekenis staat me wel aan.

8. Bang zijn in het donker is een groot woord, maar ik vind het verschrikkelijk om alleen thuis te zijn ’s nachts. Ik hoor overal rare geluiden en haal me de meest aparte scenario’s in m’n hoofd, compleet met mannen met maskers en bijlen. Het liefste zou ik dus wakker blijven tot het licht wordt (lang leve de zomer), maar dit is niet altijd een oplossing. Het wordt dus nog wat als ik op mezelf ga wonen.

9. Ik heb een fluoride-allergie (Ja, dat kan). Hallo vieze, fluoride-arme, zoute tandpasta’s.

10. Tandartsen zijn als nachtmerries; ik haat ze. Ten eerste maken ze m’n tandvlees altijd stuk met hun stomme haakjes. Ten tweede willen ze altijd met je praten, wat niet gaat omdat je met je mond open ligt. Ten derde stinkt het er naar chemische middelen. Ten vierde heb ik trauma’s overgehouden aan het fluorhappen (zie vorig punt), en ten vijfde zien tandartsen er altijd angstaanjagend uit met hun witte jassen, mondkapjes, apparatuur, en Mickey Mouse-sokken.

Gelukkig maken al deze aparte eigenschappen me wel tot een bijzonder en eigen persoon. Ik geloof namelijk niet dat er nog iemand op deze wereld rondloopt, die net als ik is. Aparte eigenschappen maken je juist bijzonder, ze maken je tot wie je bent.

“If you’re lucky enough to be different from everybody else, don’t change.”

3 thoughts on “Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!

  1. Arthur van Reeken zegt:

    Ik heb het helemaal gelezen, maar aan het eind bleef alleen maar de mental image over van een Maureen met extreme okselhaargroei. Dat blijft best wel steken.
    En bang zijn in het donker. Tsja. Aahw.🙂

Geef een reactie

