Never give up on the things that make you smile :)

4

april 24, 2011 door Maureen

Tijd om te vertellen waar ik vrolijk van word. Ik zou het kort kunnen houden, en doodsimpel een antwoord kunnen geven als ‘genoeg’, ‘veel te veel’ of, ‘laat ik daar maar niet aan beginnen’. Gezien mijn liefde voor lijstjes maken, doe ik niet aan het geven van zulke antwoorden. Ik ga proberen een korte lijst te geven van dingen die mij doen laten lachen, waar ik blij van word.
(Korte opmerking: deze lijst is van dit moment, april 2011. Het kan heel goed zijn dat over een maand de lijst alweer de helft langer is, of dat er dingen plotseling verdwenen zijn.)

– Mijn familie, vrienden en alle andere mensen om me heen

Er is niks beters dan lieve mensen om je heen hebben die om je geven. Daarbij is het prettig om te weten dat deze mensen mij de moeite waard vinden, en dat ik ze het omgekeerde ook laat merken. Dus, lieve mensen die dit lezen, ook al laat ik het niet altijd merken als jullie lief doen tegen mij, is het mijn intentie om altijd lief terug te doen.
(“In het echt ben ik heel lief hoor!”)

– Mijn ontzettend toffe studie Duits

Velen verklaren me voor gek (verbaast me niets, het blijft natuurlijk Duits), maar het is serieus een geweldige studie en ik ben heel erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Zelfs de meest vervelende vakken worden vanzelf leuk met de juiste mensen erbij. Mijn dank is daarom ook groot dat mijn medestudenten net zoals ik zijn. We zijn gek, maar als het moet ook serieus. We kunnen ontzettend lachen met elkaar, maar ook goede gesprekken houden. We houden van picknicken in het park, haten opdrachten die je voor colleges in moet leveren, en vinden vroege of juist late collegetijden minder prettig. Al met al is mijn studie Duits in het altijd gezellige Utrecht, de beste die je kan kiezen. No way dat er ergens zo’n gezellig eerstejaars Duits is. Wedden?
Oh, en voor de nieuwsgierige mensen: Nee, ik wil geen lerares worden.

– Zon!

Ook ik behoor tot de mensen die vrolijk worden van de zon. Wachten op de trein of de bus wordt opeens een stuk minder erg, en het lijkt wel of iedereen met een glimlach op z’n gezicht rondloopt. Bij het minste of geringste straaltje zon, krijg ik al de neiging om m’n zomerkleren weer uit de kast te halen, me in een luie stoel neer te zetten met een goed boek en een te grote zonnebril, en te genieten. Jammer genoeg is het in Maart of April vaak écht nog te koud voor jurkjes en slippers, en moeten zulke dingen zich altijd langzaam opbouwen. Minder prettig.

– Winkelen

Geld is rond, en ronde dingen rollen. Als er iets is waar ik goed in ben, is het winkelen. Niks leukers dan in elke winkel even rondneuzen, en naar nieuwe spullen kijken. Zelfs de winkels waar ik de spullen niet eens van kan betalen, zijn stiekem best leuk (hoewel ik er soms best jaloers van word). Helemaal prettig is spullen tegenkomen in de opruiming, die je óntzettend graag wilde hebben, maar te duur vond.
Enige nadeel van geld dat rolt, is dat het opraakt. “Ja, geld moet rollen. Maar jij moet sparen.” Ik probeer te sparen, heus. Er is alleen één probleempje. Ik heb een gat in m’n hand, ik geef het toe. Los ik altijd mooi op met de woorden: “Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat.”
En nou jij weer.

– Muziek

Hierover kan ik eeuwig doorgaan. Ik luister alles, maar dan ook echt alles. Van Muse tot Adele, en van Tokio Hotel (ja, die) tot Electro House. Je kan me ook alles laten horen, mij prima. Ik heb periodes dat ik alleen maar Dance-muziek luister, maar ook periodes van wat oudere nummers, zoals nu. Hallo Sting and The Police.
Tegenwoordig is er niks beters dan in slaap vallen met Beethoven en wakker worden met Buena Vista Social Club.
Bob Marley doet het ook altijd goed. Hij is een held, dus cover z’n nummers niet. Echt niet doen, je verpest het.

– Dagjes uit

Ja, net als iedereen. Het is toch heerlijk om je eigen, vertrouwde, kleine wereld even achter je te laten en je te wanen in een hele andere omgeving.

Een weekje Dresden met studiegenootjes (zie foto), een dagje Amsterdam met lieve vriendinnen (inclusief bezoek aan het Seksmuseum), naar de Efteling, Scheveningen, Rotterdam, noem het maar op. Soms is het goed om je eigen wereld, en de daarbij horende zorgen, los te laten en even je hoofd leeg te maken. Een dagje weggaan helpt dan, het zorgt voor afleiding. Voor de zomer staat er nog een roadtrip door Nederland op de planning. Lang leve het gratis reizen, gesponsord door de OV-chipkaart.

– Gekke mensen

In principe is de wereld er vol mee, maar weinig mensen laten merken dat ze het zijn. Niks mis mee in mijn ogen; doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg.

Gek Ik hou van mensen die laten zien dat ze niet zoals anderen zijn, dat ze zich niet schamen voor gekke acties, blunders of uitingen. Ik kan met gemak een uur plat liggen om een rare uitspraak (‘Ja, je weet wel. Van die geacteerde mensen!’), en zelfs nadat ik dit bijna vergeten ben, is het bij mij nog mogelijk om me er dood om te lachen. Naar mijn mening zijn er al teveel normale mensen op deze aardbol, en maakt het ’t leven een stuk leuker als we gewoon eens allemaal zouden doen wat in ons opkomt. Zonder ons zorgen te maken over wat anderen van ons denken. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Sinds een paar maanden probeer ik dit laatste steeds vaker. Je leeft tenslotte maar één keer, maak er iets moois en onvergetelijks van. De afgelopen maanden zitten bij mij vol met gekke acties, die af en toe toch best beschamend waren. Maar ik zie het zo: “Je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die niet hebt gedaan.”
Ik kan later in elk geval zeggen dat ik bij een standbeeld van Luther avondgymnastiek heb gedaan.

– Niks doen, maar wel iets doen

Rare grammaticale zin, maar uitleg volgt. Iedereen houdt wel van niks doen, maar ik ben een uitzondering op de regel. Vrije tijd vind ik prima, heerlijk zelfs na een drukke periode. Er is alleen één probleem, ik kan niet stilzitten. Het is mij best om een paar dagen alleen maar op de bank te hangen en slechte films te kijken, maar na een tijdje begint het me te jeuken. Ik wil iets doen, ik moet iets te doen hebben. Op zulke momenten ben ik altijd door m’n goede boeken heen, is er niks boeiends op tv, en heeft opeens niemand tijd. En daar ligt mijn probleem. Zodra ik dus verplicht word tot niks doen, is het een stuk minder leuk. Hetzelfde met boeken lezen. Dit vind ik heerlijk, maar zodra ik verplicht word tot boeken lezen en er opdrachten over moet maken, wordt het voor mij een stuk minder interessant. Na een tijdje ben ik het niks doen zat en kan ik er niet meer tegen. Ik hou dus van niks doen, maar wel íets doen. Op de bank liggen met een goed boek; prima. Op de bank liggen en niks doen; niet oké. Mocht het duidelijk zijn; ik kan dus absoluut niet stilzitten. Ik moet iets te doen hebben. Dus bij diegenen die tegen mij zeggen: ‘ik hou van niks doen’, kan ik me moeilijk aansluiten zonder uitleg te geven over mijn definitie van niks doen.

To zover deze lijst voor nu. Mag duidelijk zijn dat ik er van hou om lijstjes te maken, en er dus nog veel meer zullen verschijnen.
Geniet van deze heerlijke dagen vol met zon en gezelligheid.
Alles Liebe. (:

4 thoughts on “Never give up on the things that make you smile :)

  1. Arthur van Reeken zegt:

    Beter dan een hand in je gat. Hmm. Die had ik niet verwacht.

  2. mlonne zegt:

    +1 voor de foto met snor!! =D

    ~ einerseits angenehm, andererseits pflegeleicht

  3. Marion zegt:

    Mocht je nou nog eens een keer niks te doen hebben …………….. vraag dan aan je moeder een klusje, die heeft er zat!!!!

  4. […] a place with random words, thoughts, pictures and wisdom. Spring naar inhoud HomeAbout ← Never give up on the things that make you smile :) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! […]

Geef een reactie

