Hello world, this is me.

1

april 5, 2011 door Maureen

Na jaren met m’n vinger boven de knop te hebben gehangen, met de twijfel over het wel of niet aanmaken van een weblog, is het onvermijdelijke dan toch eindelijk gebeurd; mijn weblog is geboren. Doel is hier mijn gedachten neer te zetten. Niet alleen m’n filosofische gedachtegangen die ik soms heb (vreemd genoeg vaak ’s nachts), maar ook inspiratie-foto’s, wijze uitspraken en spannende, of minder spannende verhaaltjes. Ik zal maar meteen beginnen met het voorstellen van mezelf. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel het voorstellen van jezelf. Wat kun je wel, wat kun je beter niet zeggen? Daarom ben ik zo blij dat sommige mensen behulpzaam zijn. Bedankt voor het helpen in het omschrijven van deze persoon.

Ik ben Maureen. Ik ben mezelf, ik ben wie ik ben. Studeer Duitse Taal en Cultuur in het prachtige Utrecht, met de meest lieve studiegenootjes die je je maar wensen kan. Ik ben lief en zorgzaam, van horen zeggen. En koppig, soms. Compleet gestoord, met een heerlijke familie, ook al heb ik met m’n moeder wel eens woorden, smeedt m’n vader complotten met m’n vrienden om me op te jagen, is m’n zus net zo gek als ik, en is m’n broertje af en toe veel te bijdehand voor z’n leeftijd.
Ik kan koppig zijn om de meest rare redenen, en ben helaas ook wel eens in een kutbui. Soms maak ik grappen die ze in het riool nog niet toelaten. Mijn humor is een ‘koekiemonsterachtig beest met het temperament van een pudding’. Verder zie ik graag alleen de goede dingen in mensen, en ga er dus vanzelfsprekend ook van uit dat ze lief zijn. Vanwege het ‘voor wat hoort wat’-principe, ben ik lief terug. Stiekem kan ik op z’n tijd ook gemeen zijn, maar dat gebeurt bijna nooit (expres).
Af en toe ben ik grensverleggend vermoeiend, maar dat moet je maar voor lief nemen. Ik kan veel praten, goed luisteren, gezelligheid brengen, en feest vieren. Ik heb een hekel aan veel te lange reistijden, gebrek aan Roosvicee wanneer het nodig is, doorsneeheid, neppe mensen, huiswerk, fietsen, breezah-sletjes en gebrek aan Jägermeister, wijn of zon. Ik zie er misschien lief uit, maar voor je ‘boe’ kan zeggen kan ik omslaan, als een blad aan een boom. Vaak lijk ik misschien teruggetrokken, maar ik ben niet op m’n mondje gevallen. En dat laat ik merken, ook.
Ga niet onsmakelijk of ongemanierd doen, want dan ben ik snel klaar met je. Doe normaal, dan doe je gek genoeg. Als je niets nuttigs te zeggen hebt, zeg dan maar niks, want straks heb je nog teveel gezegd. Ik hou van rare punk-ish indie muziek, en af en toe een beetje rock of een mooie klassieker. De rare Duitse songs die ik veel luister gaan we het maar niet over hebben, hier wordt aan gewerkt.
Soms ga ik het huis niet uit, puur omdat ik te lui ben. Want ik ben lui, ik geef het toe. Niet altijd, maar zo op z’n tijd. Te lui om een verdieping naar boven te lopen voor kabels of aantekeningen. Te lui om Roosvicee te halen, of frituur. Ik laat dingen voor me halen. Zo rol ik.
Ik moet altijd nieuwe schoenen hebben, want dat is net als water; een primaire levensbehoefte. Op dit moment telt mijn schoenencollectie 33 mooie paren, stuk voor stuk prachtige exemplaren. Verder koop ik ook altijd nieuwe kleding, kun je ook nooit genoeg van hebben. Maak daar dus complimentjes over. Ik heb nog geen auto, maar binnen no-time staat er een Dodge op de oprit. Naast de Kia. Naast de andere bak. Voor mijn kamerraam hangen nog leuke kinderstickers, maar ook daar wordt aan gewerkt. Iets als; je bent nooit oud genoeg om jong te zijn. Mijn kamer is verder een warzone, en mag alleen betreden worden door mij of full-equipped mariniers.
Ik heb geen huisdieren, want de verantwoordelijkheid van het verzorgen ervan neem ik liever niet. Wel heb ik een parkiet, die ik stiekem best irritant vind. Ik tolereer zijn aanwezigheid alleen maar omdat de rest van mijn huisgenoten de parkiet graag willen. Ik heb mijn huisgenoten nodig voor een aangenaam leven, ergo parkiet is lief. Ik laat overal zooi achter, dit wordt niet altijd op prijs gesteld door mijn omgeving. In mijn kast staan nog allemaal oude films, met een zekere obscure nostalgische waarde. Die kijk ik niet, die streel ik alleen maar met een blik bij het voorbijgaan. Ik kijk alleen maar Gossip Girl, 90210, slechte Duitse series, en het Duitse nieuws. Verder ‘ben ik zo debiel geweest om mijn telefoon in het Duits te zetten’, maar dat is verplicht, want dat getuigt van fanatisme.
Ik heb vrienden. De meeste zijn onwijs leuk, sommigen zijn er voor de versiering, alsook entertainment en slachtoffers. Ik heb soms ruzie en discussies met ze, maar ik hou van ze en ik zou niet zonder ze kunnen.  En ze weten dit; als je eenmaal in m’n hart zit, kom je er niet zomaar weer uit.
Ik geloof god, maar niet in god. Ik hou niet van opdringerige Jehovagetuigen. Als je dat bent, stop met lezen, ga Bijbels drukken en mensen bekeren. Ik sta wel goed in het leven, heb een sterk ontwikkeld gevoel voor moraal, en rechtvaardigheid. Voorbeeld: donaties aan Maureen zijn rechtvaardig. Ik verlies vrienden, krijg nieuwe, en kom er achter vijanden echt vijanden zijn voor een reden. En dat ik ze beter op afstand kan houden. Ik heb ‘de vergevingsgezinde meegaandheid van een steen’. Ik doe dit, ik doe dat, en ik wil af en toe dat ik ‘dat’ niet gedaan had.
Ik leer van wat ik wel doe, en ben blij dat ik het heb gedaan. Ik heb mijn downs, mijn ups, en mijn ertussenins. Net zo ertussenin als de euro die tussen je bankkussens komt waar je net niet bij kunt. Geef toe, ik ben niet de enige die dat heeft. Ik zie goede films, ik zie slechte films, en vraag me wel stiekem wel eens af of mijn leven geen film is.
Ik zie andere mensen en wil dat ik net als hen ben. Ik zie wie ze echt zijn, en ben blij dat ik dat niet ben. Dat ik lekker mezelf ben. Ik houd van leven, en ik haat leven, soms. Maar ik ben blij dat ik leef. Met geld, of zonder. Maar mét schoenen en de mensen om me heen.

Welkom in mijn wereld.

One thought on “Hello world, this is me.

  1. Laura zegt:

    Ik ben blij dat wij net zo gek zijn, dan gaat het helemaal goedkomen in Berlijn!😉

Geef een reactie

